Yüksek Mahkeme, İftira İddiasında Prens Harry’nin Yanında


LONDRA – İngiltere’de bir yargıç Cuma günü, bir tabloid gazetesinde Prens Harry’nin hükümetle polis koruması konusunda verdiği mücadeleyle ilgili bir makalenin bölümlerinin, Harry’nin gazeteye yönelik iftira davasının ilk aşamasında karalayıcı olduğuna karar verdi.

The Mail on Sunday gazetesi, Şubat ayında Harry’nin “polis korumasını geri almak için yaptığı yasal savaşın ayrıntılarını halktan saklamaya çalıştığını” ve hikayenin ortaya çıkmasından sonra halkla ilişkiler ekibinin “ortaya koymaya çalıştığını” bildirdi. anlaşmazlığa olumlu bir dönüş.”

Harry, İçişleri Bakanlığı’nın kendisi ve ailesi İngiltere’deyken polis koruması için ödeme yapmasına izin vermemesi üzerine hükümete karşı yasal bir dava açtı. O ve Sussex Düşesi olan eşi Meghan, 2020’de kraliyet görevlerinden geri çekildiklerinde kamu tarafından finanse edilen güvenliklerini kaybettiler ve şimdi Montecito, Calif’te yaşayan özel vatandaşlar olarak kendi güvenliklerini ödüyorlar.

Makale yayınlandıktan sonra, Harry gazetenin ana şirketi Associated Newspapers Limited’e karşı bir iftira davası açtı ve makalenin “uygunsuz ve alaycı bir şekilde ‘spin doktorlarına’ yanlış bilgi verme yetkisi vererek kamuoyunu yanlış ve alaycı bir şekilde manipüle etmeye ve şaşırtmaya çalıştığı anlamına geldiğini söyledi. ve polis koruması için ödeme yapmaya istekli olduğuna dair yanıltıcı ifadeler” Yargıç Matthew Nicklin’in kararı Londra Yüksek Mahkemesi Cuma günü serbest bırakıldı.

şirket var makalenin karalayıcı olduğunu reddettiReuters bildirdi.

Harry ayrıca, karara göre, makalenin, polis koruması için ödeme yapmaya istekli olduğuna dair ilk kamuoyuna yaptığı açıklamalar hakkında yalan söylemiş gibi görünmesini sağladığını iddia etti.

İçinde önceki ön duruşmaMahkeme, 19 ve 20 Şubat’ta çevrimiçi ve basılı olarak yayınlanan makalenin “doğal ve olağan anlamını” inceledi. Ayrıca olay, görüş ve karalayıcı olup olmadığını da inceledi.

Cuma günkü kararda Yargıç Nicklin şu sonuca varmıştı: “Gerçekleri yanıltmayacak şekilde ‘döndürmek’ mümkün olabilir, ancak makalede öne sürülen iddia, amacın halkı yanıltmak olduğu yönündeydi.”

Karar, “Bu, anlamları ortak hukukta karalayıcı hale getirmek için gerekli unsuru sağlıyor” dedi. Ancak Yargıç Nicklin, Harry’nin makalenin onu yalan söylemekle suçladığı iddiasını reddetti.

Yargıç, bir sonraki adımın şirketin kendi savunmasını ortaya koyması olacağını yazdı. Yargıç Nicklin, “Bu, bir iftira iddiasının ilk aşamasıdır,” diye yazdı ve ekledi, “Talebin başarılı olup olmadığı ve eğer öyleyse hangi temelde olduğu yargılamalarda daha sonra belirlenecektir.”

Karar, Harry’nin 1997’de Paris’te bir araba kazasında fotoğrafçılar tarafından kovalanırken ölen annesi Prenses Diana’yı taciz ettiği için eleştirdiği Britanya’nın magazin gazeteleriyle uzun ve zehirli ilişkisinin son bölümü.

2020’de Harry ve Meghan Los Angeles’a taşındıklarında, çift The Daily Mail de dahil olmak üzere önde gelen dört magazin gazetesinin yayıncılarına artık gazetelerle ilgilenmeyeceklerini bildirdi.

Geçen yıl, bir Yüksek Mahkeme yargıcı, The Mail on Sunday’in Meghan’ın 2018’de ayrı yaşadığı babasına gönderdiği özel bir mektubu yayınlayarak onun mahremiyetini ihlal ettiğine karar verdi. Temyiz mahkemesi daha sonra gazetenin yayıncısının davayı zorlama teklifini reddetti. onun iddiası.



Kaynak : https://www.nytimes.com/2022/07/08/world/europe/prince-harry-defamation-the-mail.html

Yorum yapın